Stoneman Miriquidi Tisk Email

Již od zimy v nás zrálo pokušení zdolat bikový maraton Stoneman Miriquidi.  Trasa se 162 kilometry přes devět vrcholů Krušných hor s převýšením 4400 metrů vzbuzuje respekt.Trasu můžeme zdolat za jeden, dva nebo tři dny. My chceme zlatou trofej za jeden den. Volíme pevné datum 3. července. Jako výchozí i cílové místo vybíráme Boží Dar. Ten nás vítá v předvečer startu nevlídným deštivým počasím, ale předpověď na ráno vypadá příznivě. V hotelu Zelený dům kupujeme za 39€ startovní balíček, v kterém je mimo jiného i karta, kterou na každém vrcholu označíme strojkem.  Uléháme v turistické chatě Libela a nastavujeme budík na 5.00.

V šest ráno sedíme na kolech a v chladném ránu vyrážíme k nejvyšší hoře německého Saska Fichtelbergu, odtud sjíždíme k Oberwiesentalu a kolem hotelu olympijského vítěze ve skoku na lyžích Jense Weißfloga směřujeme k hoře Bärenstein, kde na nás čeká informační tabule a druhý strojek. Cesta je kvalitně značena, navíc máme stažené mapy v GPS. Třetí vrchol Pöhlberg končí brutálním stoupáním po bývalé bobové dráze s vysokými zdmi z přírodního kamene, postavené v roce 1915. Na vrcholu jako obvykle je rozhledna s horskou restaurací (jsme tu brzy, mají zavřeno, vezeme si vlastní zásoby, neboť je neděle a obchody jsou zavřeny). Celá trasa vede po lesních cestách, částečně po singltrecích a na asfalt se dostaneme jen zřídka. Dalším vrcholem je Scheibenberg, kde se Jirka Jindříšek z fyzických důvodů rozhoduje o odstoupení z trasy, loučíme se pod pátým vrcholem a dál pokračujeme v pěti. Páté stanoviště je umístěno v prvním Singl Trail Parku v Německu. Kupujeme každý litr coly a přes blátivé kořenové traily jedeme k poslednímu německému vrcholu Auersbergu. Zanedlouho překračujeme hranici v Potůčkách a zbývají nám tři české vrcholy. Spíše z psychických než fyzických důvodů se s námi loučí Martin a pokračujeme ve čtyřech. Přes Blatenský vrch a Plešivec sjíždíme do Jáchymova.Honí nás čas, dochází zásoby, tlačíme do sebe poslední traťovky, dokupujeme na Mariánské ve svérázné hospodě čokolády a sušenky. Zbývá nám poslední vrchol s nejdelším stoupáním na nejvyšší horu Krušných hor Klínovec s 1244metry. Stoupání  má 600 výškových metrů a jako naschvál nám v Jáchymově začíná pršet. Ale to už nás nezastaví. Poslední označení strojkem a po více než 14 hodinách sjíždíme zpět do Božího Daru. Rychlá sprcha a s hlubokými zážitky a plni emocí se před půlnocí vracíme do Mšena. Zde jsou zlatí finišeři : Jirka Neumann, Jirka Chmelík, Jirka Mansfeld a Jarda Kůtek.