Kokořín - nejromantičtější kopec |
Stoupání na Kokořín začíná na křižovatce proti hotelu Kokořín a v 80. letech tudy vedla jedna z nejnáročnějších, ale také nejkrásnějších rychlostních zkoušek Rallye Škoda. Zvláště v noci měl průjezd tunelem svoje neopakovatelné kouzlo. Další pasáž je přejata z dobové tisku. Délka trati měří 2465 m (pozn. Kokořín – Kokořínský důl) a překonává výškový rozdíl 96,80 m. Největší stoupání jest ve dvou krátkých úsecích 9 % a v jednom úseku 8 %. Pět opěrných zdí, založených na skalních útesech, jest zřízeno z pískovcových kvádrů a zakončeno prsními zídkami na způsob cimbuří, podle architektonické úpravy na hradě. V pískovcovém masivu mezi km 1,889 až 1,9127 – tedy na délku 23,70 m byl vyrubán tunel. Původně měl zůstat bez vyzdívky. Protože však při práci bylo zjištěno, že skalní vrstvy jsou různě uloženy a místy se uvolňovaly již při rubání, bylo nutno vnitřek tunelu vyzdíti. Trasa má v tunelu spád 9 %, v délce 15 m je přímá a v délce 8,70 m je založena v oblouku v poloměru 20 m. Portály byly vypracovány ze žulového kvádrového zdiva, z modré Lipnické žuly. Úprava portálů byla volena s ohledem na blízkost hradu, aby celkový ráz byl jednotný a aby vzhled tunelu dobře zapadal do celkového pohledu. Délka - 1,3km Průměrný sklon - 6% Převýšení - 80m Nejlepší čas - 3:45 Další údaje ze Strava.com - ZDE Nabízíme i údaje pro sebevrahy, nebo-li Kokořín dolů : Délka - 1,1km Průměrný sklon - -6% Převýšení - -68m Nejlepší čas - 1:48 Další údaje ze Strava.com - ZDE |